skip to Main Content
  • Lokaal adverteren vanaf €18,- per dag
  • Op grote en bekende landelijke websites!

Bepaal je boodschap

Jouw doelgroep doorloopt – voordat het tot een (herhaal) aankoop komt – verschillende fasen. Deze fasen vormen samen de klantreis. Leer deze kennen en weet in welke fase van de klantreis jouw doelgroep zich bevindt. Iedere fase vraagt namelijk weer om een andere boodschap!

Meer informatie

De klantreis van jouw doelgroep

Bekendheid

Jouw doelgroep kent je nog niet. Via een banneradvertentie op het krachtige Google Display Netwerk (GDN), opvallende Social Media advertenties en impactvolle Youtube videoadvertenties trek je de aandacht van jouw doelgroep. En maak je deze bewust van een bepaalde behoefte die jouw product / dienst kan vervullen.

Overweging & aankoop

In deze fase overweegt jouw doelgroep een aankoop en gaat zich hiervoor vooral online oriënteren. Hier zet je naast SEA (Google Adwords) en SEO ook retargeting in via banneradvertenties op het krachtige GDN. Hierbij worden eerdere bezoekers van je website verleid om je website nog een keer te bezoeken.

Loyaliteit

Gefeliciteerd! Klanten uit jouw doelgroep hebben zojuist een product / dienst bij je gekocht! Nu wil je natuurlijk dat deze klanten ook weer bij jou terugkomen voor een herhaalaankoop. Dit stimuleer je door E-mail Marketing en Social Media Marketing en Retargeting via banneradvertenties op het GDN in te zetten.

Banneradvertenties

Zoals je ziet kun je in alle fasen van de klantreis jouw doelgroep prima online bereiken via banneradvertenties! Zeker als je de juiste stappen hierbij neemt en de banners voorziet van een scherpe targeting en een aansprekende boodschap!

En dat tegen lage kosten en met meetbare resultaten, zeker vergeleken met printmedia, radio en tv. Want deze zijn vaak duurder en bereiken ook onnodig mensen die je niet tot je doelgroep behoren.

Mockup banners

Andere manieren om je doelgroep te bereiken

Social Media advertenties

Niet alleen de websites op het GDN vormen een uitstekend advertentiekanaal, de verschillende Social Media platformen doen dit ook.

De reden hiervoor is dat het mediagebruik van veel doelgroepen is verschoven van kranten, ongeadresseerd drukwerk, tv en radio naar Facebook, Instagram, Twitter of LinkedIn.

Bovendien kan er tegen lage kosten ook lokaal en regionaal worden geadverteerd op de Social Media platformen.

Zoekmachine marketing

Verder is het ook belangrijk om door jouw doelgroep gevonden te worden! Dit kan op een organische (SEO) of op een betaalde manier (SEA).

Door jouw website SEO technisch optimaal in te regelen en de juiste teksten te gebruiken, kom je hoog in de zoekresultaten op Google te staan.

Hetzelfde bereik je door op de juiste Google Adwords te bieden. Zeker als je weet dat een groot deel van de clicks op Google zoekresultaten op Google Adwords is.

img_554257

Landingspagina

Nu heb je alles goed geregeld: je boodschap en je banneradvertenties. Maar kijk eens goed naar je landingspagina waar je doelgroep op terecht komt na het klikken op jouw advertentie Is deze zo ingericht en vormgegeven dat deze tot een goede conversie zal leiden? Of twijfel je?

Online Marketing advies nodig?

Voor advies over landingspagina’s, maar ook over Social Media marketing, Zoekmachine marketing en overige online marketing diensten werkt Regio Reclame samen met haar partner Ads & Impact.

Groepsfoto Regio Reclame

Wij helpen je graag verder!

Ben je overtuigd van wat Regio Reclame voor je kan betekenen en wil je meteen aan de slag met online adverteren? Begin dan direct!

Heb je toch nog een vraag, neem dan contact met ons op!

Direct Beginnen Contactformulier
Back To Top