Wat kan SEO voor je bedrijf betekenen?

Vrijwel alle bedrijven willen zo hoog mogelijk in Google staan op zoekwoorden die voor hen relevant zijn. Vaak gaat in eerste instantie de voorkeur uit naar hoog scoren binnen de onbetaalde zoekresultaten van Google. Zo ontvangt de website verkeer, worden er nieuwe klanten geworven en het is nog eens gratis ook. Een ideaal plaatje natuurlijk. Maar hoe komt je website bovenaan die zoekresultaten te staan? Deze expertise heet Search Engine Optimization (SEO) en kan als volgt omschreven worden:

Het geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de organische (onbetaalde) zoekresultaten van een zoekmachine, op de voor die webpagina relevante zoekwoorden.

 

Het geheel aan activiteiten dus. Er zijn inderdaad geweldig veel technieken beschikbaar om ervoor te zorgen dat de zoekmachines de website van jouw bedrijf prominent (gaan) vertonen op relevante zoekwoorden. Helaas is de concurrentie vaak hevig en ook steeds slimmer aan het worden op het gebied van SEO-optimalisatie.

 

Je lokale vindbaarheid verbeteren?

Veel bedrijven hebben een regionaal karakter, neem bijvoorbeeld een kapperszaak in Alkmaar. De website van dit bedrijf hoeft niet hoog te scoren wanneer iemand zoekt naar een kapper in Maastricht. Gelukkig is Google slim en snapt het algoritme van de zoekmachine waar iemand naar op zoek is.

  • Google weet door middel van onder andere GPS en accounthistorie waar een zoeker zich bevindt tijdens het uitvoeren van de zoekopdracht.
  • Google herkent geografische locaties binnen zoektermen als [kapper in alkmaar].
  • Google herkent de lokale intentie binnen zoektermen als [kapper dichtbij].

Door deze intelligentie kan Google een lokale zoekterm herkennen en de zoekresultaten laten zien aan de zoeker die lokaal gezien relevant zijn. Zo concurreer je als kapperszaak zijnde niet tegen alle kapperszaken in Nederland om de hoogste posities, maar gaat het qua concurrentie om nabijgelegen kapperszaken. Het is dus extreem belangrijk om alle relevante lokale SEO-optimalisaties in te zetten voor je bedrijf! Zo zorg je ervoor dat je lokaal goed vindbaar bent.

 

Hoe zet Regio Reclame SEO-optimalisatie in voor je bedrijf?

Geen website, bedrijf en locatie is hetzelfde. Het is daarom allereerst van belang dat we de specifieke omgevingsfactoren op het gebied van SEO in kaart brengen. Veel zullen we bespreken in het kennismakingsgesprek en achterhalen doordat we de bestaande pagina’s van de website analyseren. De volgende actiepunten kunnen we, afhankelijk van de SEO-check, voorstellen:

  • Google Mijn Bedrijf -> Is de Google bedrijfspagina optimaal gepresenteerd binnen Google Maps en de reguliere Google zoekresultaten?
  • Zoekwoorden analyse -> Op welke zoekwoorden zoeken Google gebruikers, die relevant zijn voor je bedrijf?
  • Headers -> Zijn alle koppen en tussenkoppen op de verschillende pagina’s geschreven met Google in het achterhoofd?
  • Basis SEO tekstoptimalisaties -> Zijn de websitepagina’s geschreven met Google in het achterhoofd? Zijn de juiste zoekwoorden gebruikt gezien het zoekvolume op bepaalde zoektermen?
  • Meta snippets -> Zijn de Page Titles en Meta Descriptions van hoge kwaliteit?
  • Alt-teksten -> Zijn afbeeldingen voorzien van optimale alt-teksten?
  • Structured data -> Kan er in de paginacode relevante informatie worden geplaatst zodat Google hier gebruik van kan maken?
  • Technische check -> Zijn er technische issues op de website aanwezig die het verhinderen dat Google de website juist kan crawlen?
  • Websitepagina’s per locatie -> Zijn er pagina’s aanwezig op de website die specifiek gericht zijn op (belangrijke) plaatsnamen in het afzetgebied?

Ook als er SEO-zaken spelen buiten de bovenstaande opsomming om staat Regio Reclame voor je bedrijf klaar. We denken graag mee en gaan de uitdaging graag aan.

Let op: Regio Reclame is in basis niet verantwoordelijk voor het doorvoeren van wijzigingen op websites. Dit kan echter (als de situatie zich daarvoor leent) wel worden afgesproken als maatwerk dienstverlening.

 

Doorlopende SEO-monitoring en -optimalisatie

Onderdeel van de online marketing pakketten van Regio Reclame is het doorlopend monitoren van organische posities binnen Google. Zo kom je als bedrijf niet voor verrassingen te staan en ben je frequent op de hoogte van de geboekte vooruitgang op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Daarnaast heb je altijd een sparringpartner aan je zijde die proactief meedenkt om het onderste uit de kan te halen.

 

Meer informatie?

Wil je meer weten over (lokale) zoekmachine optimalisatie (SEO)? Of wil je meer weten over de online marketing pakketten van Regio Reclame? Schroom dan niet om contact op te nemen. In een kennismakingsgesprek kunnen we vrijblijvend bespreken wat Regio Reclame voor je bedrijf kan betekenen.

Wat klanten over ons zeggen
Regio Reclame helpt je bedrijf ook vooruit met

Online marketing advies

De beste online strategie voor jou bedrijf samenstellen?
Lees meer

Social media marketing

Opvallen binnen Facebook, Instagram of LinkedIn?
Lees meer

Banner campagnes

Bereik je klanten met persoonlijke display advertenties.
Lees meer
Wil je kennismaken om de mogelijkheden voor je onderneming te bespreken?

Vraag dan nu een gratis kennismakingsgesprek aan.

  • Geheel vrijblijvend
  • Uitleg over de dienstverlening en verwachtingen
  • In overleg het beste pakket samenstellen
Vraag een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan

    Privacy instellingen

    We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. In de instellingen kunt u zelf kiezen welke cookies u wilt toestaan of wilt weigeren.

    Privacy verklaring | Sluit
    Instellingen