Kennismakingsgesprek
Vraag met onderstaand formulier een gratis kennismakingsgesprek aan.
Vrijwel alle bedrijven willen zo hoog mogelijk in Google staan op zoekwoorden die voor hen relevant zijn. Vaak gaat in eerste instantie de voorkeur uit naar hoog scoren binnen de onbetaalde zoekresultaten van Google. Zo ontvangt de website verkeer, worden er nieuwe klanten geworven en het is nog eens gratis ook. Een ideaal plaatje natuurlijk. Maar hoe komt je website bovenaan die zoekresultaten te staan? Deze expertise heet Search Engine Optimization (SEO) en kan als volgt omschreven worden:
Het geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de organische (onbetaalde) zoekresultaten van een zoekmachine, op de voor die webpagina relevante zoekwoorden.
Het geheel aan activiteiten dus. Er zijn inderdaad geweldig veel technieken beschikbaar om ervoor te zorgen dat de zoekmachines de website van jouw bedrijf prominent (gaan) vertonen op relevante zoekwoorden. Helaas is de concurrentie vaak hevig en ook steeds slimmer aan het worden op het gebied van SEO-optimalisatie.
Veel bedrijven hebben een regionaal karakter, neem bijvoorbeeld een kapperszaak in Alkmaar. De website van dit bedrijf hoeft niet hoog te scoren wanneer iemand zoekt naar een kapper in Maastricht. Gelukkig is Google slim en snapt het algoritme van de zoekmachine waar iemand naar op zoek is.
Door deze intelligentie kan Google een lokale zoekterm herkennen en de zoekresultaten laten zien aan de zoeker die lokaal gezien relevant zijn. Zo concurreer je als kapperszaak zijnde niet tegen alle kapperszaken in Nederland om de hoogste posities, maar gaat het qua concurrentie om nabijgelegen kapperszaken. Het is dus extreem belangrijk om alle relevante lokale SEO-optimalisaties in te zetten voor je bedrijf! Zo zorg je ervoor dat je lokaal goed vindbaar bent.
Geen website, bedrijf en locatie is hetzelfde. Het is daarom allereerst van belang dat we de specifieke omgevingsfactoren op het gebied van SEO in kaart brengen. Veel zullen we bespreken in het kennismakingsgesprek en achterhalen doordat we de bestaande pagina’s van de website analyseren. De volgende actiepunten kunnen we, afhankelijk van de SEO-check, voorstellen:
Ook als er SEO-zaken spelen buiten de bovenstaande opsomming om staat Regio Reclame voor je bedrijf klaar. We denken graag mee en gaan de uitdaging graag aan.
Let op: Regio Reclame is in basis niet verantwoordelijk voor het doorvoeren van wijzigingen op websites. Dit kan echter (als de situatie zich daarvoor leent) wel worden afgesproken als maatwerk dienstverlening.
Onderdeel van de online marketing pakketten van Regio Reclame is het doorlopend monitoren van organische posities binnen Google. Zo kom je als bedrijf niet voor verrassingen te staan en ben je frequent op de hoogte van de geboekte vooruitgang op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Daarnaast heb je altijd een sparringpartner aan je zijde die proactief meedenkt om het onderste uit de kan te halen.
Wil je meer weten over (lokale) zoekmachine optimalisatie (SEO)? Of wil je meer weten over de online marketing pakketten van Regio Reclame? Schroom dan niet om contact op te nemen. In een kennismakingsgesprek kunnen we vrijblijvend bespreken wat Regio Reclame voor je bedrijf kan betekenen.
Vraag dan nu een gratis kennismakingsgesprek aan.