Kennismakingsgesprek
Vraag met onderstaand formulier een gratis kennismakingsgesprek aan.
De verschillende social media platformen zijn uitstekende advertentiekanalen. Het mediagebruik van veel doelgroepen is verschoven van kranten en ongeadresseerd drukwerk naar Facebook, Instagram, Twitter of LinkedIn. Daarnaast zijn reclames voor tv en radio vaak niet regionaal in te kopen, terwijl regionaal adverteren juist heel goed mogelijk is op sociale media! Voor vrijwel ieder bedrijf is het een enorme kans om effectief te adverteren op social media.
Het is goedkoop, maakt veel impact en heel belangrijk, de resultaten zijn meetbaar! Je doelgroep regionaal activeren? Met Facebook-advertenties kun je eenvoudig alle gebruikers woonachtig in jouw stad of dorp bereiken. Dat is iets wat met kranten, tv en radio absoluut niet lukt. Een zakelijke doelgroep bereiken? Met gerichte LinkedIn-advertenties kan een boekhouderskantoor eenvoudig onder de aandacht komen bij ondernemers in de regio. De mogelijkheden voor targeting zijn enorm (locatie, leeftijd, geslacht, interesses, gedrag en ga zo maar door).
Regio Reclame helpt jouw bedrijf bij het bereiken van je doelgroep. En waarschijnlijk zit deze doelgroep ook op social media. Met hoge kwaliteit Facebook-, Instagram- en LinkedIn-campagnes zorgen wij voor nieuwe klanten voor je bedrijf. Ook met een klein budget!
Op de verschillende social media platformen is het mogelijk om verschillende tactieken in te zetten. De belangrijkste zijn advertenties gericht op prospecting (bereiken) en remarketing (opnieuw bereiken).
Het vertonen van advertenties aan klanten die eerder in aanraking zijn gekomen met je bedrijf noemen we remarketing. Met deze campagnes is het mogelijk om:
Een dergelijke social media remarketing campagne kan ook worden gecombineerd met een remarketing banner campagne in het Google Display Netwerk. Ook op websites als NU.nl, Telegraaf.nl, Buienradar.nl kunnen dan advertenties vertoond worden.
Juist het genereren van nieuwe klanten is voor veel bedrijven van groot belang. Voor dergelijke campagnes is het wenselijk dat zoveel mogelijk mensen in jouw doelgroep de advertenties van je bedrijf zien. De mogelijkheden hiervoor zijn eindeloos, hieronder twee voorbeelden:
Binnen Facebook zijn de mogelijkheden voor adverteren geweldig. Zowel voor remarketing als het genereren van bereik werkt Facebook uitermate goed. Zelfs voor zakelijke doelgroepen is de inzet van Facebook-advertenties aanbevolen. Er kan worden geadverteerd met video’s, afbeeldingen of carrouseladvertenties. Ook is het mogelijk om evenementen te promoten. Voor vrijwel iedere ondernemer is Facebook adverteren rendabel in te zetten.
Als het de bedoeling is om ook een wat jongere doelgroep aan te spreken, is het slim om aan Instagram adverteren te denken. Zowel met advertenties op de Instagram tijdlijn als de inmiddels bekende stories kan impact gemaakt worden. Instagram werkt voornamelijk op een visuele basis waarbij video’s en afbeeldingen ingezet kunnen worden. Inmiddels is het ook mogelijk om direct van de advertentie door te klikken naar de website.
De zakelijke doelgroep is uiteraard op LinkedIn te bereiken. Er kunnen advertenties vertoond worden aan personen binnen bepaalde bedrijven, met bepaalde functies en met een bepaalde senioriteit. Behoorlijk specifiek dus!
Wil je meer weten over het optimaal benutten van social media adverteren? Of wil je meer weten over de online marketing pakketten van Regio Reclame? Aarzel dan niet om contact op te nemen. In een kennismakingsgesprek kunnen we vrijblijvend bespreken wat Regio Reclame voor je bedrijf kan betekenen.
Vraag dan nu een gratis kennismakingsgesprek aan.